Onze werkwijze

Op het moment dat je kiest voor een behandeling bij Naast GGZ, dan verloopt dit proces in 4 stappen:

1. Intake

Je bent klaar voor een volgende stap en wij gaan jou daarbij helpen! Nadat je het aanmeldformulier hebt ingevuld, bellen wij je voor een intake. Voor die tijd hebben wij de verwijsbrief van je huisarts alvast nodig. Zonder deze verwijsbrief kan de intake niet plaatsvinden.

2. Behandelplan

Na de intake stellen wij een behandelplan op. We werken altijd met trajecten die een duidelijke kop en staart hebben. Zo weet je altijd waar je aan toe bent en hoe lang je met het traject bezig bent. Het behandelplan wordt altijd in overleg met jou definitief gemaakt.

3. Behandeling

Onze behandeling wordt altijd gegeven door een ervaren psycholoog. De behandeling bestaat uit individuele sessies, huiswerkopdrachten in onze online module en mits passend plannen we ook groepssessies in.

4. Nazorg

We streven ernaar je zo goed mogelijk te helpen, maar we weten ook dat je altijd weer tegen dingen aan kunt lopen nadat je klaar bent met je behandeling bij ons. Daarom bieden wij de mogelijkheid om altijd contact met ons op te nemen op het moment dat er dingen spelen waar je zelf niet uitkomt.

Algemene voorwaarden

Wil je alles nog eens rustig nalezen, dan kun je alle informatie terugvinden in onze algemene voorwaarden! Klik hier…

Klachtenregelement

 

Klachten over je behandelaar of onze organisatie

Uiteraard doen wij erg ons best om jou goede zorg te leveren. Toch kan het voorkomen dat je niet tevreden over iets bent. In dat geval waarderen wij het als je je klacht eerst met je behandelaar bespreekt en het samen probeert op te lossen. Vaak is een persoonlijk gesprek waarin je aangeeft waar je tegenaan loopt ook voor jezelf erg prettig en is het voldoende om de behandeling te vervolgen. Komen jullie er samen niet uit, dan kun je besluiten om over te stappen naar een andere behandelaar of je te wenden naar onze ‘externe’ klachtfunctionaris. Uiteraard helpen we je hierbij.

Heeft dit allemaal niet het gewenste resultaat tot gevolg, dan kun je overwegen om een klacht in te dienen bij het onafhankelijke Klachtenloket Zorg. Een medewerker van het Klachtenloket probeert je klacht met informatie en advies op te lossen en brengt je in contact met een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Die kan bemiddelen tussen jou en ons, zodat we samen alsnog een goede oplossing kunnen vinden. Je bereikt het Klachtenloket Zorg gemakkelijk door te bellen naar telefoonnummer 070-310 53 92. Dat kan van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur. Of stuur een mail naar info@klachtenloket-zorg.nl. Voor meer informatie kun je kijken op het klachtenloket zorg.

 

De Geschillencommissie

Je kunt ook een klacht indienen bij de externe en onafhankelijke Geschillencommissie Zorg Algemeen. Je klacht wordt dan een geschil. Een onpartijdige, deskundige commissie beoordeelt je geschil en je ontvangt een bindende uitspraak. Dat betekent dat jij en wij ons aan de uitspraak moeten houden en niet in hoger beroep tegen de uitspraak kunnen gaan. Voor meer informatie hierover kijk je op de Geschillencommissie Zorg.

 

Klachten over je zorgverzekeraar

Voor problemen met je zorgverzekeraar over bijvoorbeeld de vergoeding van je behandeling kun je terecht bij de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ).

 

Meer informatie hierover kun je nalezen in ons klachtenreglement. Klik hier…